05 december 2011

Kåvepenin!

Nu var det dags igen. Det va inte överdrivet längesen jag skrev att det va evigheter sen jag åt pencillin. Nu gör jag det. Dock inte för halsfluss som det brukar va. Nu har jag en käke, tand eller kind (eller va helvete det kommer ifrån) som har svullnat upp. Och ont. Tänk er en hamster som har stoppat en halv tennisboll i kinden. Så ser jag på pricken ut. Pappa sa "åh dra åt helvete vad du ser ut". Mamma kunde inte hålla sig för skratt och inte min syster heller. DET ÄR INTE KUL, DET GÖR ONT OCH JAG ÄR FULARE ÄN VANLIGT.

I alla fall så var jag på vårdcentralen idag. Han kollade knappt på mig ens men tog med mig en trappa upp.. till tandläkarn. Där skulle jag röntgas.. men det gick inte få in nå jäkla kamera i min mun för det va för svullet. Bra. Jag fick en ny tid nästa måndag.. och pencillin. Bra.

Vårdcentral - 200 kronor för inget jobb.
Tandläkarn - 340 kronor för inget jobb.
Apoteket - 122.50 för pencillin.

Tur jag tjänar så bra å kan slänga pengar på absolut ingenting!

Nu ska jag ta min hamsterkind å försöka äta. Det gjorde jag senast i lördags.

Hej då. För fan.

Inga kommentarer: