05 december 2011

Snillet spekulerar

Konstiga saker.

Konstig sak 1: När man käkar pencillin mot halsfluss och inte kan få ner nåt genom en redan trång strupe är tabletterna odelbara och svinstora. När man äter det mot vad jag nu har så kan man dela dom hur många gånger som helst.

Konstig sak 2: Hur kan man ha såhär ont? Jag äter endast nyponsoppa. Sen i lördags.

Konstig sak 3: Varför är katterna lite extra jobbiga när jag mår såhär å helst vill att dom hamnar i fosterfamilj en sväng? Dom river ner, tipper ut, springer å jagar varandra å skiter fullkomligt i om jag råkar ligga i vägen.

Konstig sak 4: Varför blir jag skitpepp på å träna bara för jag inte kan? När jag är frisk igen kommer den motivationen va som bortblåst och inte existera.

Konstig sak 5: Nej det va nog allt för idag. Jag ska snart till pappa och se på handboll. Pappa, jag och min extrakind!

Inga kommentarer: